
Το Playboy -όπως και ο εκδότης του- αποδεικνύεται
αθάνατο. Μετά την βαθύτατη κρίση στα τέλη της περασμένης δεκαετίας που κόντεψε
να βάλει ταφόπλακα στην αυτοκρατορία του Χιου Χεφνερ επιστρέφει δυναμικά.
Το
σεξ «πουλάει», το ξέρουν όλοι αυτό.
Απλώς πριν από την πρώτη έκδοση του Playboy, το 1953, με την Μέριλιν Μορνόε να
φιγουράρει στο εξώφυλλο, κανείς δεν μπορούσε να υπολογίσει πόσο. Το περιοδικό
που άλλαξε καταλυτικά τον Τύπο - ακόμα και την νομοθεσία που τον αφορά στις ΗΠΑ
- ήταν πάντα ένα είδος εμπορικού βαρόμετρου, που έδειχνε τι συμβαίνει στην
αγορά. Την δεκαετία του 1970 λ.χ. η κυκλοφορία του είχε φτάσει τα επτά
εκατομμύρια τον μήνα και παρέμενε η «ατμομηχανή» που τραβούσε κερδοφόρα μπροστά
όλες τις άλλες δραστηριότητες του ομίλου. Την ψηφιακή εποχή όπου όλα άλλαξαν με
την αφθονία της πορνογραφίας στο διαδίκτυο και την έλευση του viagra στα
φαρμακεία, το έντυπο που ταυτίστηκε με την ανδρική λίμπιντο, δεν είχε σχεδόν
λόγο ύπαρξης: ποιος θα αγόραζε ένα περιοδικό με σέξι μοντέλα, την στιγμή που θα
μπορούσε να τα δει on line;
Ο Χιου Χέφνερ, που θεωρείται από τους ευφυέστερους
επιχειρηματίες που πέτυχαν μεταπολεμικά στην Αμερική, ήξερε ότι έπρεπε να
αλλάξει στρατηγική για να μπορέσει να διατηρήσει την κραταιά του θέση στα ΜΜΕ
και όχι μόνον. Τα «κουνελάκια» που είχαν γεννηθεί και μεγαλώσει μέσα στα
πιεστήρια έπρεπε να βρουν τον δρόμο τους στην ζούγκλα του διαδικτύου. Και παρά
το ότι ήταν γεννημένος το 1926, δηλαδή ήταν ήδη μαθουσάλας, όταν όλα έγιναν
ψηφιακά, όχι μόνον δεν το έβαλε κάτω αλλά αποφάσισε να δώσει την μάχη της ζωής
του. Άλλωστε οι αριθμοί διατύπωναν με τον πλέον εύγλωττο τρόπο ότι αν δεν
άλλαζε τακτική, θα ήταν υποχρεωμένος να θυσιάσει ένα τμήμα των αποκτημάτων του
ομίλου, ακόμα και το ίδιο το περιοδικό ή το διάσημο Playboy Mansion, την
εμβληματική κατοικία του Χέφνερ στην Καλιφόρνια που έγινε παγκοσμίως γνωστή από
τα πάρτυ με τις καλλονές.
Από την άλλη δίνεται βαρύτητα σε άλλα θέματα.
Κουνελάκια φωτογραφίζονται μαζί με έργα τέχνης και γενικώς υπάρχει μια στροφή
προς την καλλιτεχνική εκλέπτυνση. Η διεύθυνση προσέλαβε ακόμα και έναν ειδικό
για να βοηθήσει την συντακτική ομάδα να κατανοήσει τι έχει αλλάξει στην
σεξουαλική συμπεριφορά της σημερινής γενιάς, δηλάδή των σημερινών αναγνωστών
του περιοδικού που δεν έχουν απολύτως καμιά σχέση με εκείνους της δεκαετίας του
1950 ούτε στα πρότυπα ομορφιάς, ούτε βέβαια στον τρόπο ζωής. Από την άλλη ο
ιδιαιτέρως επιτυχημένος Φλάντερς που νεκρανέστησε εμπορικά τον όμιλο,
κατηγορήθηκε από γυναίκες εργαζόμενες στην εταιρεία για την αυταρχική του
συμπεριφορά και τα σχόλιά του. Άλλωστε από την ημέρα που κράτησε τα ηνία της
διοίκησης το προσωπικό από 585 έφτασε να είναι 165 άτομα και όπως είναι φυσικό,
βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα.
news247.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου